Vanliga frågor/FAQ

Här hittar du svar på vanliga frågor som kan uppstå för dig som kund. Du kan även hitta information i våra policyvillkor. 

Hittar du inte svaret på din fråga hör gärna av dig till våran support på support@auremia.se eller använd kontaktformuläret. 

 

BETALNING 

HUR BETALAR JAG FÖR MIN ORDER?

Vi har ett flertal säkra betalningsmetoder, så du kan enkelt välja det som passar dig bäst. Vi godtar betalning med Klarna, kort, PayPal, Google pay, Apple pay och Shop pay. 

 

KAN JAG DELBETALA?

Ja, vi erbjuder Klarna som primär betalningsleverantör. De erbjuder flera former av delbetalningslösningar samt betala senare tjänster. 

 

VARFÖR KAN JAG INTE HANDLA MOT DELBETALNING ELLER KREDIT HOS KLARNA?

Om ditt köp inte godkänns när du väljer att betala på kredit kontrollera gärna följande:

  • Du måste vara 18 år. 
  • Adressen du angivit måste vara den adress du är folkbokförd på.
  • Du har överskridit det maximala beloppet för kredit eller Klarna godkänner inte din kredit. Kontakta då klarna på 08-120 120 00 eller prova ett annat betalalternativ hos oss.
  • Du har angett ett felaktigt personnummer. Tänk på att personnumret måste stämma med den person som handlar.

 

LEVERANS 

VAD KOSTAR FRAKTEN? 
Gratis frakt: Hos oss på auremia. har vi alltid fri frakt på alla beställningar.

 

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

När du handlar hos auremia. kan leveranstiden vara något annorlunda än vad du kanske är van vid. Då våra produkter skickas direkt från våra leverantörer sparar vi betydande kostnader på både lagerhållning och transport. Detta gör att vi kan hålla våra priser låga och konkurrenskraftiga.

Den genomsnittliga leveranstiden är 5-12 arbetsdagar (mån-fre, med undantag för helgdagar).


VAR ÄR MIN ORDERBEKRÄFTELSE?

Kolla alltid din skräppost först om du inte fått orderbekräftelsen.

Hittar du den fortfarande inte vänligen kontakta oss på support@auremia.se med dina beställningsuppgifter så skickar vi en ny till dig. Kontrollera gärna att du skrivit in rätt mail vid order.

 

KAN JAG SPÅRA MIN ORDER?

När din beställning har skickats från oss så skickar vi dig spårningsnumret via e-mail.

 

VAD GÖR JAG OM JAG INTE MOTTAGIT MIN ORDER? 

Sök alltid efter ditt paket med spårningsnumret först.

Annars kontakta oss via kontaktformuläret eller till support@auremia.se. Vi hjälper dig gladeligen. 

 

VAD HÄNDER OM MIN VARA ÄR SKADAD, DEFEKT ELLER FELAKTIG?

Kontakta kundtjänst på support@auremia.se och bifoga en bild tillsammans med ditt ordernummer och en kort beskrivning så hjälper vi dig vidare.

  

RETURER OCH BYTEN

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Hos oss på auremia. har du alltid 30 dagars ångerrätt.

För att vara berättigad till en retur måste din vara ha samma skick som när du mottog den, oanvänd med etiketter och i originalförpackningen.

För att påbörja en retur kontakta oss på support@auremia.se

I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Varor som skickas tillbaka till oss utan att först ha begärt en retur kommer inte att accepteras.

När du returnerar en vara till auremia. ansvarar du som kund för produkten och dess värde fram tills att den har anlänt till vårt lager. Vi rekommenderar att du använder en spårbar frakttjänst för att säkerställa att varan når oss. auremia. kan inte hållas ansvariga för paket som skadas eller försvinner under transporten tillbaka till oss. Det är ditt ansvar att produkten anländer i oförändrat skick, och vi råder dig att spara alla fraktkvitton tills returprocessen är avslutad.

 

VAD KOSTAR RETUREN? 

Returfrakten är på egen bekostnad och återbetalas ej av oss. Den bokas själv av dig som kund. Kostnaderna beror därför på vilket fraktbolag du väljer. Mer information om priser hittar du på fraktbolagens webbplatser.

När du returnerar en vara till auremia. ansvarar du som kund för produkten och dess värde fram tills att den har anlänt till vårt lager. Vi rekommenderar att du använder en spårbar frakttjänst för att säkerställa att varan når oss. auremia. kan inte hållas ansvariga för paket som skadas eller försvinner under transporten tillbaka till oss. Det är ditt ansvar att produkten anländer i oförändrat skick, och vi råder dig att spara alla fraktkvitton tills returprocessen är avslutad.

 

HUR GÖR JAG ETT BYTE? 

Vi utför inga byten. 
Om du vill byta en vara gör enkelt en ny beställning och returnera den andra produkten för återbetalning enligt ovan anvisning för retur.

 

HUR LÄNGE HAR JAG ÖPPET KÖP? 

Vi erbjuder 30 dagar öppet köp beräknat från och med att du mottagit ditt paket. Under den tiden kan du bestämma om du vill behålla dina produkter.

 

NÄR FÅR JAG MIN ÅTERBETALNING? 

Vi meddelar dig så snart vi har mottagit och granskat din retur/reklamation och låter dig veta om återbetalningen har godkänts eller inte. Om den godkänns kommer du automatiskt att få återbetalning på ditt ursprungliga betalsätt inom 30 arbetsdagar. Oftast sker återbetalning snabbare.

  

ÖVRIGA FRÅGOR 

VARFÖR FÅR JAG INGET SVAR NÄR JAG KONTAKTAT ER?

Vi svarar oftast inom 3h på vardagar. Men alltid inom 24h. 
Kolla din skräppost om du inte fått något svar inom 24h.